piątek, 9 stycznia 2015

kursik :)

Dzisiaj przedstawiam Wam kurs na kwiat wykonany metodą kanzashi.
Kwiaty takie możecie użyć do ozdobienia jajeczek wielkanocnych, bombek bożonarodzeniowych czy do ozdoby koszyczka wielkanocnego. Jest wiele możliwości. Jak ja to mówię ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia.

Będziemy  potrzebować :
-wstążkę w ulubionym kolorze o szerokości 5 cm lub jak w moim przypadku materiał podobny fakturą do wstążki
-świecę
- pensetę lub inny sprzęt który utrzyma nam wstążkę
- klej na gorąco
-  koralik do przyklejenia go na środku kwiatka
- linijkę
- zapalniczkę
- nożyczki


Wycianamy z materiału lub wstążki kwadrat o szerokości 5 cm. Opalamy boli przy pomocy świecy by materiał się nie snuł. 

Składamy kwadrat na pół i jeszcze raz na pół. Otrzymujemy taki kształt 

Obcinamy kawałek odstającej wstążki by dół płatka był równy


 obcinamy róg i przytrzymując pensetą opalamy materiał i dociskamy go pensetą by się złączył (skleił)
Tak ma to wyglądać

 Następnie obcinamy kawałek dołu płatka i teraz robicie jak wam lepiej i jak wam się bardziej podoba. Albo opalacie tylko dół tak jak w moim przypadku albo opalacie i sklejacie przy pomocy płomienia świecy

 Mój płatek jest opalony od dołu  i tylko każdy bok złapałam pensetą by się nie rozwarstwiał . Każdą stronę płatka osobno by nie dopuścić do połączenia się środeczka wtedy powstaje nam taki płatek.

Teraz najlepsze czyli układamy sobie mniej więcej jak nasz kwiatek ma wyglądać. Mój tutaj jest jeszcze nie sklejony ale to tylko dlatego , że zamierzam go wykorzystać do czegoś zupełnie innego niż napisałam na początku. Kwiaty te są świetne. Nie są kosztowne. A dają wiele uroku wykonywanym pracom. Już niedługo więcej zdjęć moich prac. Mam nadzieję , że mimo kiepskiej jakości zdjęć (a te musiałam robić sama ponieważ inni domownicy już spali) kursik kogoś zainspiruje i zainteresuje.

2 komentarze:

  1. bardzo fajny kurs, niby wydaje się proste, ale czy na pewno????

    OdpowiedzUsuń
  2. oj wcale to takie proste nie jest ale te kwiaty są piękne. Trzeba dojść do wprawy jak we wszystkim.

    OdpowiedzUsuń